Családi nyaralás 8 nap alatt 6 országot érintve

Azért kezdtem el ezt a blogot írni, mivel úgy gondolom, hogy számos olyan helyre ellátogattam eddigi életem során, amit érdemes másokkal megosztanom és nekik is látniuk. Az írásaimmal szeretnék kedvet csinálni a tartalmas kikapcsolódásra. Be szeretném mutatni a saját élményeimen keresztül, hogy ha van egy kis fantáziánk és leleményességünk, akkor egyénileg megszervezzünk olyan utakat, melyek során megismerhetünk szívünkhöz közel álló, gyönyörű vidékeket. Három részre osztom az írásaimat. Lesz egy blokk a több napos utazásokról, aztán lesznek a pár éjszakát igénybe vevő utak, illetve a harmadik rész az egynapos kirándulásokat, túrákat fogja összefoglalni. Az első írásom egy nagyon komplex családi nyaralásunkat mutatja be, melynél üdülésünk alatt 6 ország határát léptük át. Az ismertetőmben próbálok kitérni a szállásokra és éttermekre melyeket igénybe vettünk és jó tapasztalatokkal távoztunk onnan.

2017-ben úgy döntöttünk, az Ausztriában szerzett korábbi kellemes élmények hatására, (Salzburg környéki nyaralás, amiről lesz egy másik bejegyzésem később) hogy újra meglátogatjuk, de most kicsit távolabbra utazunk, így Tirolra esett a választásunk. Azonban annyit csavartunk a dolgon, hogy ha már nyár van szeretnénk kicsit a hasunkat is süttetni a tengernél. De melyik tengerpart legyen, ami nem nagy kerülő a sógoroktól? Eszembe jutott a szlovén tengerpart, ahol ugyancsak jártunk már korábban és jó emlékeink kötődtek hozzá (amiről szintén írni fogok). Ez a két hely lett a biztos pontja az üdülésünknek. Ezután sok keresgélés után a tiroli Rattenbergben és a szlovéniai Piranban foglaltunk szállást. A programok megtervezése ezután történt. Az élménybeszámolót a programokról naponkénti felosztásban fogom ismertetni.

1. nap Pozsony városnézés (Szlovákia), Mosonmagyaróvár, 2. nap utazás (Németországon keresztül) Kufsteinbe, majd a szállás elfoglalása Rattenbergben, 3. nap Innsbruck városnézés 4. nap Tiefenbachklamm (szurdok túra)Alpbach 5. nap utazás (Olaszországon keresztül) Piranba (Szlovénia), strandolás, 6. nap Piran strandolás, 7.nap Abbázia (Horvátország), strandolás 8. nap SkofjaLoka városnézés és hazaút.

1. nap: Pozsony, Mosonmagyaróvár

Korábbi tapasztalatainkra alapozva úgy döntöttünk, hogy beiktatunk egy 0. napot, hogy ne teljen el egy egész napunk az utazással. Hatvanból indultunk, így az osztrák határhoz közel eső Mosonmagyaróváron foglaltunk egy igen kedvező árú szállást, ami 1 éjszakára tökéletes volt. https://szallas.hu/boglarka-vendeghaz-mosonmagyarovar?ref=list&adults=2 .

Mivel már volt hol aludnunk, ezért úgy határoztunk, hogy meglátogatjuk a közelben lévő, számunkra addig ismeretlen Pozsonyt. Jó döntés volt, remek időnk volt és számomra nagyon kellemes benyomást keltett a város. A belváros egyik parkolóházában parkoltunk le, majd bejártuk a központot és megnéztük annak nevezetességeit. Pár példa ezek közül: Szent Márton-dóm, Óvárosháza, Mihály kapu, Főtér, régi magyar országgyűlés épülete stb., illetve a belváros után felmentünk a Pozsonyi várba, ahonnan nagyon szép volt a panoráma és a Duna kanyarulata.

Este Mosonmagyaróváron vacsoráztunk a Fészek étteremben, ahol már visszajáró vendégek vagyunk, mert nagyon ízletes ételeik vannak (https://www.facebook.com/feszek.etterem/), majd utána sétáltunk kicsit a város központjában.

2. nap: Kufstein, Rattenberg

Reggel indultunk tovább eredeti úticélunk felé Ausztriába. Bécset mi akkor nem kerültük ki az elkerülőn, mert olyan időszakban értünk oda, hogy nem volt nagy forgalom és szerettük volna látni a várost, de egyébként érdemes. Az A1-es autópályán mentünk Salzburgig, majd utána Németország felé vettük az irányt, mert arra rövidebb úton lehetett eljutni az aznapra betervezett Kufsteinbe és az osztrák szálláshelyünk városkájába Rattenbergbe. Így a 8-as és 93-as autópályán értünk vissza Ausztriába és azon belül Tirol tartományba. A határ után nemsokkal meg is érkeztünk Kufsteinbe.

Mikor a városba értünk elkezdett szakadni az eső, így először megebédeltünk a Cafe MARTINban, ahol nagyon finom  bruschettát ettem.

Mikor lecsendesedett a zápor megnéztük a város főterét, illetve egy igazán hangulatos utcácskáját (Römerhofgasse) ahol tradicionális tiroli házak voltak.

Majd elindultunk Kufstein fő nevezetessége felé a várba, ahol sok jelentős személy mellett például Kazinczy Ferenc is raboskodott. Azonban a vár sajnos már zárva volt. A viszonylag rossz idő ellenére jól éreztük magunkat az Inn partján fekvő városban.

Szép természeti környezete, és egyedi hangulata miatt megérte betérni ide. A vacsorát még Kufsteinben egy olasz étteremben fogyasztottuk el, így csak este érkeztünk meg a nyaralásunk osztrák szálláshelyére.

Megérkeztünk Rattenbergbe, ami egy középkori város képét mutatta. Könnyen megtaláltuk a szálláshelyet, melyet a booking.com-on elég jó áron foglaltunk 3 éjszakára. (https://www.booking.com/hotel/at/gasteiger-immobilien.hu.html), ha jól emlékszem le volt akciózva éppen. 3 éjszakára 4 főre 68.000Ft-ot + 40 Euro végtakarítást fizettünk.

Az apartman minden elvárásunknak megfelelt, nagyon igényesen berendezett és komfortos volt. A kulcsot az épület bejáratánál egy kóddal ellátott kis szekrényből tudtuk átvenni, aminek a kombinációját a szállásadó e-mailben küldte el. Ezért a tulajdonossal csak másnap reggel találkoztunk, aki nagyon szívélyes volt.

3.nap: Innsbruck

A következő napon Tirol fővárosát látogattuk meg. A város a szállásunktól kb. 45 km távolságra volt, de végig autópályán, így nem tartott sokáig az út. Az autónkat a sétálóutcához közel, egy mélygarázsban tettük le. Ezután elindultunk felfedezni a városközpontot. Számos nevezetességet megnéztünk a teljesség igénye nélkül pl. Aranytetős ház (Goldenes Dachl), Várostorony (Stadturm), diadalív (Triumphforte), Császári palota (Hofburg), stb.  ezek mellett még rengeteg látnivaló van a városban, ami maradandó élményt biztosít mindenki számára. Megálltunk kicsit az Ausztriában kihagyhatatlan rétesezésre is egy a Hofburg bejáratához közel eső cukrászdában, ahol sok fajta finomabbnál finomabb rétes közül lehetett választani. (http://strudel-cafe.at/)

Azonban véleményem szerint Innsbruck igazi szépségét nem az épületek, hanem természeti környezete és annak egyedisége adja. Lenyűgöző, ahogy a várost körülölelik a 2000m-nél is magasabb hegycsúcsok. Ezt az adottságot ki is használják, mivel a városközpontból indul a Nordkette felvonók első tagja. A felvonónak 4 állomása van egyre feljebb a hegyen, melyeknek különleges vízcseppekre emlékeztető formája van. Biztos elképesztő élmény lehet tiszta időben fentről gyönyörködni a városban, bár mi ezt akkor nem tettük be a programjaink közé.

Hazafelé még fel szerettünk volna menni Innsbruck híres sísáncához, azon hatalmas felhőszakadás kerekedett, így meg kellett változtatni a terveinket és elindultunk vissza Rattenbergbe.

Este körbesétáltuk a kisvárost, ami ugyancsak nagyon egyedi. Ez az Inn-parti település Tirol legkisebb városa. Az arculata a 17. század óta nem sokat változott. Híres az üvegművészetéről, ami tetten is érhető, mivel sétálóutcájában sok-sok üvegárus található.

Rattenbergben a következő éttermet tudom ajánlani, osztrák viszonylatban elfogadható ára és tradicionális ételei miatt. (https://kanzler-biener.at/restaurant/)

4. nap: Tiefenbachklamm (szurdok túra), Alpbach

Ha Ausztriában jár az ember feltétlenül ki kell használnia, hogy rengeteg természeti szépséget rejt az ország és ezt legjobb felfedeznie, valamilyen testmozgás keretében, legyen szó kerékpározásról, síelésről vagy akár túrázásról. Mi a negyedik napra egy vadregényes szurdokot keresztező gyalogtúrát iktattunk be.

Rattenberg környéke, (ahol több város is összeépült úgy, mint Radfeld, Kramsach, Brixlegg)  az Alpbachtal Seenland-i szabadidős régió része, ahol télen és nyáron is számos kikapcsolódási lehetőség áll rendelkezésre. Megannyi túra lehetőség közül én 3 szurdokvölgyet néztem ki. A Kaiserklammot, a Kundler klammot és a Tiefenbachklammot. Végül a legközelebbi Tiefenbachklammot választottuk, amit nem bántunk meg.

A régió weboldala: (https://www.alpbachtal.at/en)

Ha egy szóval kellene jellemeznem, csak egy elcsépelt szót tudok rá mondani, gyönyörű. A túra nem volt túl hosszú és fárasztó, persze rengeteg további útvonal áll rendelkezésre azoknak, akik izzasztóbb kikapcsolódásra vágynak. A kirándulás hossza kb. 6-8 km oda-vissza. Az autót a túra elején kialakított parkolóban vagy az út mellett lehet hagyni. A mi túránk vége egy erdei étteremnél volt (Jausenstation Tiefenbachklamm). Az út a sziklaszirteken vezet végig a folyó mentén közben korlátok mellett, pallókon és hidakon haladtunk keresztül. Számtalan zúgót és vízesést lehetett látni és a víz hatalmas erejű örvénylésével sem lehetett betelni. A szintkülönbség kb. 100-150 méter, ami a 6 km-re vetítve szinte elenyésző. Mi ugyan azon az ösvényen jöttünk visszafelé is, de kicsit hosszabb túrával körtúrázni is lehet. A szurdok végénél az étteremnél kicsit kinyílik a táj, és egy sekélyebb folyószakaszhoz érünk. Itt mi megpihentünk és a vízben lévő sziklákon ülve a lábunkat a jéghideg hegyi patakban hűsítettük. Idilli érzés volt. Túra térképe: (http://www.wandermap.net/hu/route/3595600-tiefenbachklamm-parking-place-jausenstation-tiefenbachklamm/#/z14/47.488441,11.8891811/terrain)

Mivel a túra nem vette igénybe a teljes napunkat, így volt időnk megnézni a korábban Ausztria legszebb falvának megválasztott Alpbachot. A télen síközpontként működő település ottlétünkkor nyugalmat árasztott. Békésen sorakoztak a tipikus hegyi tiroli házak, melyek erkélyei és ablakai tele voltak piros muskátlival. A táj lenyűgöző. a hegyek körülölelik a falut. Egy kávézónál ültünk le ahol ettünk egy jégkrémet és éppen akkor egy traktorfelvonulásba csöppentünk. Több tucat régi traktor haladt el mellettünk. A nap végén Rattenberg egyik éttermében vacsoráztunk.

5. nap: Utazás a szlovén tengerpartra, pirani strandolás

Irány a tenger! A következő útvonalon jutottunk el Rattenbergből Piranba:

Nem a leggyorsabb, hanem a legrövidebb útvonalat választottuk. Egy részen a Hohen Tauern hegyvonulata alatt alagúton keresztül mentünk át, ami fizetős volt.(Felbertauerntunnel, 11 Eur)

Az Osztrák olasz határ előtt álltunk meg kicsit hosszabb időre inni valamit. Itt egy étterem volt, ahol lenyűgözően táj fogadott minket. (https://www.ploeckenhaus.at/)

Ahogy Olaszországban kiértünk a hegyek közül a korábbi napok 20-25 fokját felváltotta a mediterrán nyár 33 fokja. Kb. délután 3 óra körül érkeztünk meg Piranba, ahol már várt ránk a szállásadónk. Piran autómentes övezet így csak egy keveset lehetett bent tartózkodni (talán kaptunk valamilyen kódot vagy kártyát, de már nem emlékszem), így gyorsan kipakoltuk a csomagokat és már hajtottunk is kifelé. A városka szélén van egy hatalmas garázs, ott lehet letárolni a járműveket és onna kisbusszal hordják be a településre az embereket.

A pirani szállásunkat is a booking.com-on foglaltuk. Sajnos már nem találom a weboldalon. 3 éjszakára 4 főnek kb. 100 ezer Ft volt ellátás nélkül. Elsőre nem volt annyira szimpatikus, mert a 3. emeleten laktunk és egy nagyon szűk lépcsőn kellett felcibálnunk a csomagjainkat az apartmanhoz. A szobák is viszonylag kicsik voltak, de lehet azért is volt kezdetben hiányérzetünk, mert az osztrák lakással hasonlítottuk össze. Az elhelyezkedése kiváló volt. A Tartini tértől nem messze egy kis sikátorból lehetet bemenni. A nagy melegben igen hasznos volt, hogy volt légkondi. Továbbá nekem nagyon tetszett, hogy a lakás rendelkezett egy méretes tetőterasszal, ahová ki lehetett ülni, feküdni és naplemente után elviselhető hőmérséklet mellett jó volt ott pihengetni. Sajnos a tengert csak két épület között egy kis résen lehetett látni.

Miután lepakoltunk, már mentünk is le a tengerpartra a nagy melegben. Egyből tudtuk, hogy melyik strandra megyünk, hiszen 2015-ben már nyaraltunk Piranban. (A Riviera Adriatic étterem melletti partszakasz)

6. nap: Pirani strandolás

A hatodik nap volt az első olyan nap az üdülésünk alatt, amikor nem mentünk autóval sehova. Bár aznapra kicsit beborult az ég és lehűlt az idő, úgy döntöttünk, hogy bejárjuk Pirannak azt a részét, ahol előző alkalommal nem jártunk. A Szent György templomtól keleti irányban van egy hosszú lejtős sétány lefelé a tengerhez. Az út végén van egy kiépített strand. Ebédig itt fürödtünk és napoztunk, hiszen közben a nap is kisütött. Hazafelé tartva bejártuk a városka további ismeretlen részeit. Jót csatangoltunk a dimbes-dombos, lépcsőkkel tűzdelt kisvárosban.

Este, mikor elmentünk vacsorázni az egyik tengerparti étterembe, csodálatos naplementére lettem figyelmes. Gyorsan meg is örökítettem a nem mindennapi látványt.

A Piranban kipróbált éttermek közül a következőket tudom ajánlani melyekben nagyon finomakat ettünk: Pirat étterem, Riva pizzéria (http://www.riva.si/),

7. nap: Abbázia

A hetedik nap elhatároztuk, hogy elmegyünk Horvátországba, Abbáziába. Már a család nagy része járt ott korábban, de fel akartuk idézni a szép emlékeinket a már azt Osztrák-Magyar Monarchiában is felkapott üdülőhelyről. Az út kb. 90 km volt a nagy része autópálya nélkül. A Savoy hotel környékén tettük le az autónkat és ott kerestünk strandot is. A szálloda mellett van egy hosszú betonozott part büfékkel, vizesblokkokkal, zuhanyzókkal. Itt töltöttük el a napunk egy részét, majd később délután még sétáltunk egyet a békebeli villákkal tűzdelt mediterrán kisvárosban.

8. nap Skofja Loka, hazaút

Az utolsó nap meglátogattuk a Ljubjanatól észak-nyugatra fekvő Skofja Loka városát. A Poljane Sora és a Selca Sora folyók találkozásánál épült város csodálatos természeti környezetben terül el és nagyon hangulatos középkori centrummal rendelkezik. Tettünk egy sétát a központban, majd felmentünk a várba, ahonnan kiváló panoráma nyílt a környékre. Egy rövid kitérőt mindenképpen megér a sajátos miliőjű szlovén kisváros.

Hazafelé Szlovénián keresztül jöttünk Ljubjana, Maribor, Tornyiszentmiklós, M70, M7 útvonalon. Nagykanizsán álltunk meg vacsorázni a már számunkra jól ismert Robinson étteremben, ahol nagy adagokat adnak jó áron. Mindig jó egy külföldi út után visszatérni a magyarosabb ízekhez. (https://www.robinsonpizzeria.hu/)

Összesen kb. 2500-2600km-t tettünk meg autóval a nyaralásunk alatt. Nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg élménnyel lettünk gazdagabbak. Szívből ajánlom mindazoknak, akik elolvasták ezt az élménybeszámolót és esetleg kedvet kaptak egy hasonló utazáshoz, hogy nekik is legyen egy felejthetetlen üdülésük Európa ezen mesés tájain.

Ha valakinek kérdése van, azt kommentben tegye fel, vagy küldjön üzenetet a k.soma94@gmail.com-ra

A Cookie technológia segítségével Ön a legtöbbet hozhatja ki a weboldalunkból. Kérjük engedélyezze a Cookie-k használatát. Bővebben...

COOKIE-szabályzat

Más cégekhez hasonlóan weboldalainkon mi is használunk cookie-kat. Ezeket arra használjuk, hogy tudjuk, járt-e már korábban honlapunkon, és amennyiben igen, akkor milyen oldalakat nézett meg, és ezek alapján mely szolgáltatásaink érdeklik leginkább. Megnyugtatjuk, hogy személy szerint nem tudunk és nem is szándékozunk ezen információk alapján beazonosítani. Van lehetősége ezeket a cookie-kat a böngésző beállításain keresztül visszautasítani, azonban így nem tudjuk garantálni, hogy honlapunk minden szolgáltatását megfelelően tud majd használni.

1. Mik azok a cookie-k (sütik)?
Ha egy weboldalra látogat, az adott honlap a számítógépén vagy mobilján illetve tabletén kis szövegfájlokat tárol el. Ennek segítségével tudja megjegyeztetni egy bizonyos ideig például a felhasználónevét, hogy ne kelljen mindig újra beírnia. Több hasonló kényelmi szolgáltatás működésének feltétele, hogy engedélyezze a cookie-k használatát. A cookie-kat vagy a cookie-k használatával gyűjtött adatait harmadik fél számára nem adjuk el, valamint nem használjuk az azonosítására.

2. Mire használjuk a cookie-kat?
honlapunk a cookie-k segítségével tartja nyilván
•a megjelenítési beállításait, mint például a betűméret beállításokat
•a böngésző típusa és verziója, operációs rendszer, hivatkozó URL-cím (korábban megtekintett webhely), a hozzáféréshez használt számítógép IP-címe, valamint a látogatása dátuma és időpontja
•válaszolt-e valamely aktuális szavazás kérdőívünkre
•a látogatottság és felhasználói viselkedés mintáit, ami lehetővé teszi weboldalunk és szolgáltatásaink fejlesztését

Ezeket az adatokat kizárólag belső és statisztikai célokból rögzítjük.

Honlapunk a következő kétfajta cookie-t használhatja:
•Átmeneti (session) cookie: ezek az ideiglenes adatok a böngészése végéig kerülnek csak tárolásra a cookie file-ban. Ezek elengedhetetlenek a honlapunkkal kapcsolatos egyes funkciók megfelelő működéséhez.
•Állandó (persistent) cookie: Ezek az adatok hosszabb ideig vannak tárolva a böngésző cookie file-jában. Ennek időtartama a böngészőjében alkalmazott beállítástól függ. Az állandó cookie-k lehetővé teszik, hogy a következő látogatásakor a kiszolgáló felismerje. Nem a neve, hanem a számítógépe „címkéje” alapján.

Harmadik féltől kapott cookie-k:
– Google Analytics
_utma; _utmb; _utmv; _utmz; _utmx: Ezek a cookie-k név nélküli adatokat gyűjtenek arról, hogyan használják a látogatók a weboldalunkat, hogy ennek alapján javítani tudjuk annak használhatóságát. További információ: www.google.hu/intl/hu/policies/privacy/

– Facebook.com
datr; lsd; reg_ext_ref; reg_fb_gate; reg_fb_ref; wd: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Facebook közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.

– Twitter.com
__utma; __utmb; __utmc; __utmv; __utmz; _twitter_sess; external_referer; guest_id; k; original_referer: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Twitter közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.

– accounts.google.com
GALX; GAPS; GoogleAccountsLocale_session: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Google közösségi oldalán. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.