Zsúfolásig megtelt a Hilton Garden Inn Budapest konferenciaterme október 28-án délután, az apropó pedig nem más volt, mint a Horvát Idegenforgalmi Közösség workshopja, ahol B2B tárgyalások keretében igyekezték megismerni a hazai partnerek a horvát kínálatot.
Összesen 27 horvát kiállító, köztük szállodák, utazási irodák, városok hozták el izgalmas újdonságaikat, érdekes fejlesztéseiket, vonzó turisztikai ajánlataikat a magyar piac számára.
Az előzetes regisztráció alapján több mint 60 cég volt kíváncsi minderre, és mivel sok helyről többed magukkal érkeztek a kollégák, nem túlzás azt mondani, hogy a 14 órás kezdésre pezsgő vásári hangulat alakult ki a vadonatúj budapesti szálloda meetingtermében.
A hatékony networking egész délután folytatódott, így a horvát partnereknek szinte egy szusszanásnyi idejük nem maradt kávészünetre, pihenésre.
Valószínűleg az ilyen és ehhez hasonló intenzív találkozások is hozzájárultak ahhoz, hogy Horvátország idén ismét rekord forgalmat ért el – mondta el Ivana Herceg, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének igazgatója.
2019-ben a tavalyinál is több magyar utazó választotta Horvátországot. A növekedés az érkezések és a vendégéjszakák számában is megmutatkozik. A kelet-közép-európai országok közül hazánkból mérték a legmarkánsabb bővülést.
Az összesítések alapján 2019. szeptember 23-ig a magyar vendégérkezések száma 3 százalékkal, a vendégéjszakáké pedig 2 százalékkal növekedett a tavalyi év azonos időszakához képest.
A legnépszerűbb horvátországi úti cél Crikvenica lett a magyarok körében, honfitársaink közel 168 ezer vendégéjszakát töltöttek el a Kvarner-öbölbeli nyaralóhelyen.
A top 10 desztináció további helyezettjei: Vir, Rovinj, Medulin, Rab város, a Rab-szigeti Lopar, Poreč, Vodice, Zadar és Opatija.
De Horvátország az összesített adatok alapján sem áll rosszul, októberben a számok elérték és meghaladták a 2018-as adatokat.