Látva az amfiteátrumot, úgy éreztük magunkat, mintha Rómában lennénk
Mindössze négy napot töltöttünk el az Isztria-félsziget fővárosában párommal, de így is megannyi élménynyel gazdagodtunk. Porec, Rovinj vagy Opatija strandjaihoz képest Pulában sziklásabb a part, a város pedig számos építészeti emléket rejteget.
HORVÁTORSZÁG Az idei terveink között szerepelt, hogy a Balaton mellett ellátogatunk pár napra egy tengerpartra is. Választásunk az Adriai-tengerre esett. Úti célunk nem elsősorban a tengerpart volt, hanem egy labdarúgó-mérkőzés, de összekötöttük a kellemeset a hasznossal, így a találkozó mellett négy napot eltöltöttünk Pulában is. Valamivel több mint négy óra alatt már a horvát fővárosban voltunk. A mérkőzés után – amely éjfél előtt ért véget – elindultunk a tenger felé, de mivel fáradtak voltunk, aludtunk egyet az autóban. Reggel egy gyors kávé után aztán kipihenten folytattuk utunkat Pula felé, ahol korábban már lefoglaltuk a szállásunkat, amely szinte az óváros közepén volt, a tengertől pár száz méterre. Időnk nagy részét ugyan a tengerparton töltöttük, hiszen pokoli volt a hőség napközben, de minden este vacsora előtt egy-egy kiadós sétán bejártuk szinte az egész várost és minden zegzugát felfedeztük. Pula egy nagy múltú, pezsgő, történelmi város, számos építészeti emléket őriz. Amikor megláttuk a hatalmas amfiteátrumot, úgy éreztük magunkat, mintha Rómában lennénk. Emellett nemcsak az épületek, hanem az emberek temperamentuma, a szűk utcák és a sok robogó is ezt éreztette velünk. A csaknem 23 ezer néző befogadására alkalmas amfiteátrum egykor gladiátorjátékok, a középkorban pedig lovagi tornák helyszíne volt, napjainkban pedig színházi előadásoknak és koncerteknek, valamint római kori bemutatóknak ad otthont. Két nap hamar eltelt a strandolással és a városnézéssel. Harmadnap aztán ellátogattunk Porecba, ahol a térség legnagyobb aquaparkja fogadott bennünket. Igaz, a belépő ára borsos volt, de a húsz csúszda, a hullámmedence, a sodrófolyosó és az igényesen kialakított környezet miatt megérte az árát. Kikapcsolódásunk aztán hamar véget ért, hazautunk során még tettünk egy kitérőt a város határában lévő repülőtérre, ahol a kifutópálya mellett három repülőgép is karnyújtásnyira szállt le tőlünk. Ez szintén nagy élmény volt mindkettőnknek. A megyénktől mindössze 650 kilométerre lévő Pulába tehát érdemes ellátogatni, hiszen a város utcáin sétálgatva, egy-egy teraszos étterembe beülve bárki kellemes kulináris élményeket szerezhet, emellett a tengerparton vagy egy árnyas parkban átadhatja magát a nyugalomnak és a pihenésnek.

Számos építészeti emléket rejteget
Pulát az Isztriai-félsziget fővárosaként emlegetik napjainkban. Porec, Rovinj vagy Opatija strandjaihoz képest itt sziklásabb a part, de a város számos építészeti emléket rejteget. A település a Római Birodalom egyik kiemelt városa volt. Első számú látványossága a római amfiteátrum, a környezetében található egyebek közt a park, az ikerkapu, a városfal és a diadalív is. A látnivalók másik fele Pula erődje és a római Fórum környékén helyezkedik el, amelyeket gyalogosan érdemes megközelíteni.

null

A Cookie technológia segítségével Ön a legtöbbet hozhatja ki a weboldalunkból. Kérjük engedélyezze a Cookie-k használatát. Bővebben...

COOKIE-szabályzat

Más cégekhez hasonlóan weboldalainkon mi is használunk cookie-kat. Ezeket arra használjuk, hogy tudjuk, járt-e már korábban honlapunkon, és amennyiben igen, akkor milyen oldalakat nézett meg, és ezek alapján mely szolgáltatásaink érdeklik leginkább. Megnyugtatjuk, hogy személy szerint nem tudunk és nem is szándékozunk ezen információk alapján beazonosítani. Van lehetősége ezeket a cookie-kat a böngésző beállításain keresztül visszautasítani, azonban így nem tudjuk garantálni, hogy honlapunk minden szolgáltatását megfelelően tud majd használni.

1. Mik azok a cookie-k (sütik)?
Ha egy weboldalra látogat, az adott honlap a számítógépén vagy mobilján illetve tabletén kis szövegfájlokat tárol el. Ennek segítségével tudja megjegyeztetni egy bizonyos ideig például a felhasználónevét, hogy ne kelljen mindig újra beírnia. Több hasonló kényelmi szolgáltatás működésének feltétele, hogy engedélyezze a cookie-k használatát. A cookie-kat vagy a cookie-k használatával gyűjtött adatait harmadik fél számára nem adjuk el, valamint nem használjuk az azonosítására.

2. Mire használjuk a cookie-kat?
honlapunk a cookie-k segítségével tartja nyilván
•a megjelenítési beállításait, mint például a betűméret beállításokat
•a böngésző típusa és verziója, operációs rendszer, hivatkozó URL-cím (korábban megtekintett webhely), a hozzáféréshez használt számítógép IP-címe, valamint a látogatása dátuma és időpontja
•válaszolt-e valamely aktuális szavazás kérdőívünkre
•a látogatottság és felhasználói viselkedés mintáit, ami lehetővé teszi weboldalunk és szolgáltatásaink fejlesztését

Ezeket az adatokat kizárólag belső és statisztikai célokból rögzítjük.

Honlapunk a következő kétfajta cookie-t használhatja:
•Átmeneti (session) cookie: ezek az ideiglenes adatok a böngészése végéig kerülnek csak tárolásra a cookie file-ban. Ezek elengedhetetlenek a honlapunkkal kapcsolatos egyes funkciók megfelelő működéséhez.
•Állandó (persistent) cookie: Ezek az adatok hosszabb ideig vannak tárolva a böngésző cookie file-jában. Ennek időtartama a böngészőjében alkalmazott beállítástól függ. Az állandó cookie-k lehetővé teszik, hogy a következő látogatásakor a kiszolgáló felismerje. Nem a neve, hanem a számítógépe „címkéje” alapján.

Harmadik féltől kapott cookie-k:
– Google Analytics
_utma; _utmb; _utmv; _utmz; _utmx: Ezek a cookie-k név nélküli adatokat gyűjtenek arról, hogyan használják a látogatók a weboldalunkat, hogy ennek alapján javítani tudjuk annak használhatóságát. További információ: www.google.hu/intl/hu/policies/privacy/

– Facebook.com
datr; lsd; reg_ext_ref; reg_fb_gate; reg_fb_ref; wd: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Facebook közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.

– Twitter.com
__utma; __utmb; __utmc; __utmv; __utmz; _twitter_sess; external_referer; guest_id; k; original_referer: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Twitter közösségi oldalon. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.

– accounts.google.com
GALX; GAPS; GoogleAccountsLocale_session: Weboldalunk tartalmát megoszthatja a barátaival a Google közösségi oldalán. Ez a szolgáltatás olyan cookie-kat hagyhat a számítógépeden, amelyek felett nincs ellenőrzésünk.