Crikvenica, Vir és Zadar a legnépszerűbb úti célok
Budapest, 2019. 04. 10.
Átlagosan 180 000 forintot kóstál egy horvátországi nyaralás, jellemzően 6 éjszakára foglalnak a magyarok a Szallas.hu adatai alapján. A közvélekedés szerint egy balatoni és egy horvátországi nyaralás nagyjából ugyanannyiba kerül, mégis a többség inkább a horvát riviérát választaná vakációzás céljából. Crikvenica, Vir és Zadar készülhet a legtöbb magyar vendégre, a legnagyobb forgalomra júliusban számíthatnak a szállásadók.
A Szallas.hu horvátországi statisztikái alapján átlagosan 180 000 forintot költ a magyar vendég szállására nyaralása alkalmával, foglalása jellemzően 6 éjszakára és 4 főre szól. A szállástípusok közül az apartmanok (65%) a legkelendőbbek, a 3 csillagos hotel kategória (25%) és a panzió, vendégház (24%) is kedveltek honfitársaink körében. „A legtöbb magyarral júliusban lehet kint összetalálkozni, a legforgalmasabb nap július 22-e lesz” – ismertette a Szallas.hu foglalási statisztikáit Keresztes Nóra, marketing menedzser. Crikvenica, Vir és Zadar a legnépszerűbb horvát úti célok a magyarok körében, de Medulin és Bibinje is a toplista élén szerepelnek. „Ötből négy magyarnak számít a tengerpart közelsége az úti cél kiválasztásakor, de az ár, valamint az ismerősök és a család ajánlása is erősen befolyásolják a döntéshozatalt” – tette hozzá Keresztes Nóra. A legtöbben saját autóval utaznak Horvátországba, csak ötből egy vendég tervez busszal menni, még ennél is kevesebben vonatoznak vagy telekocsiznak. Teli hűtőtáska a strandfelszerelés zászlóshajója A legnépszerűbb programok a strandolás, napozás, a városnézés és a nevezetességek megtekintése, valamint a hajókirándulás és vitorlázás. „A magyar vendégek zöme kimondottan pihenni, feltöltődni érkezik a horvát riviérára, a teljes kikapcsolódás érdekében a tengerparti, pihenős nyaralást keresik” – ismertette a részleteket a marketing menedzser. Az étkezésről a legtöbben félpanziós ellátást kínáló szálláshely választásával gondoskodnak, de sokan felkeresnek helyi éttermeket is, vagy döntenek a kinti élelmiszerüzletek kínálata mellett. A horvát Adriánál vakációzó magyarok kétharmada hűtőtáskával hódítja meg a tengerpartot. A leggyakrabban ásványvízzel, üdítővel és alkohollal tömjük meg a jégládát. Sokan a nassolásra is inkább előre készülnek: visznek magukkal gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a strandra.
A Balatonon vagy Horvátországban nyaral a magyar?
A közvélekedés szerint a balatoni és a horvát nyaralás körülbelül egy árban van. A Szallas.hu foglalási adatai alapján a gyakorlatban ugyan még mindig népszerűbb választás a balatoni nyaralás, de a válaszadók több mint kétharmada inkább a horvát riviérára menne, ha tehetné. A horvát szállásadók szerint a magyar vendégekkel egyébként nincsen probléma, többségük szabálykövetőnek és békésnek tart minket. „Rendőrt még egy magyar vendégre sem kellett hívni a szállásadó partnereink beszámolói alapján, és fellélegezhetünk, honfitársaink nem próbálnak meg fizetés nélkül távozni” – mondta Keresztes Nóra. Ugyanakkor elterjedt rólunk, hogy szűkmarkúan bánunk a borravalóval, általában nem is jattolunk.
KERETES
Top 10 horvát úti cél a magyarok körében 2019 nyarán (a Szallas.hu saját adatbázisa szerint):
- Crikvenica
- Vir
- Zadar
- Medulin
- Bibinje
- Starigrad
- Pula
- Rab
- Malinska
- Rovinj
Legkeresettebb szállástípusok a horvát riviérán a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei):
- Apartman (64%)
- 3 csillagos szálloda (25%)
- Panzió, vendégház (24%)
- 4 csillagos szálloda (20%)
- Kemping (8%)
- Faház (6%)
- 2 csillagos szálloda (5%)
- 5 csillagos szálloda (3%)
- Villa (2%)
- Hostel (1%)
Úti cél választásának indikátorai a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei):
- Tengerpart közelsége (74%)
- Ár (53%)
- Ajánlás: ismerősök, barátok, családtagok tapasztalata, beszámolója (36%)
- Megközelíthetőség, közlekedés (27%)
- Távolság (22%)
- Személyes jó tapasztalat (15%)
- Környék programlehetőségei (14%)
- Vendégértékelések, visszajelzések (13%)
- Családbarát opciók (12%)
- Valami újdonság felfedezése (6%)
KERETES VÉGE
A kutatás hátteréről:
A sajtóközleményben szereplő adatok a Szallas.hu saját foglalási rendszeréből és két online felmérésből származnak, melyek közül az egyiket a horvátországi szállást kínáló partnerek, míg a másikat a horvát utazást tervezők körében végezték el. A kutatás 2019. 04. 01. és 2019. 04. és 05. között zajlott, azzal a céllal, hogy felmérje a magyarok horvátországi nyaralási szokásait. A nyilvános kutatásban 1566-an vettek részt, akik terveznek idén a horvát riviérára menni vagy korábban voltak már ott. Az eredmények nem reprezentatívak Magyarország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök bemutatására.
Kapcsolódó képanyag:
A Szallas.hu logója: https://pr.szallas.hu/megjelenesek/
Kapcsolódó webhely:
www.szallas.hu
https://pr.szallas.hu
További információ:
Kelemen Lili
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Fax: (+36) 1 237-0213
Mobil: (+36) 30-4178-783
E-mail: lkelemen@sakkom.hu
Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. III. em.
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv
A Szallas.hu-ról:
A 2008-ban indult portál a GKI Digital 2017-es felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness- szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint 1 000 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 2 000 000 látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását közel 900 000 független vendég értékelése könnyíti meg. A Szallas.hu Csoporthoz tartozik még a diszkontáras csomagokat kínáló Szallasguru.hu, valamint a konferenciákhoz és egyéb céges rendezvényekhez helyszínt biztosító KonferenciaHotelek.hu. A Szallas.hu Csoport 2014-ben első, 2015-ben pedig a 3. helyen végzett a Deloitte Fast 50 – a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatainak – versenyében. 2016-ban a szállásfoglaló oldal Nemzet Bajnoka és a „Ruban d’Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year” (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) díjat kapott a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awardson. A Szallas.hu a hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, a világ több mint 40 országában jelen lévő Effie 2016-os megmérettetésén „Magyarok a világ körül” című kampányával elnyerte az Arany Effie-díjat.
A Szallas.hu az akvizícióval támogatott külföldi piacszerzés útjára lépett: 2017. december 31-vel zárult tranzakcióban a 2002-ben alapított Spanie.pl csoportot akvirálta a vállalat, az idén szeptemberre megvalósuló integráció eredményeként a Szallas.hu lengyelországi operációja az eddigi háromszorosára nőtt. (A Spanie.pl ma már a lengyelországi online szálláspiac meghatározó szereplője, évente 5 millió utazni vágyó keresi fel az oldalt, ahol közel 52 ezer belföldi szálláshely érhető el, ezzel gyakorlatilag teljesen lefedi a lengyelországi kínálatot.) Nemzetközi terjeszkedésének újabb állomásaként a Szallas.hu 2018 novemberében lényegi tulajdonrészt szerzett az éves szinten 30 ezer szállásfoglalást kezelő román Travelminit International SRL-ben. (A Travelminit International SRL-t 2013-ban alapította Rigó Ferenc és Buzogány László, akik jelenleg is ügyvezetői az éves szinten 30 ezer online foglalást kezelő, 2000 romániai és 2000 magyarországi szálláshelyet listázó cégnek.) A cég 2021-re a közép-kelet-európai régió online szálláspiacának meghatározó szereplőjévé kíván válni.