http://turizmusonline.hu/kulfold/cikk/50_szazalekkal_tobb_utas_az_aldi_utazasnal
Jelentősen bővült 2019-ben az Aldi Utazás magyarországi tevékenysége: az év első 11 hónapja során mintegy 50%-kal nőtt az utasok száma az előző év hasonló időszakához képest, miközben a forgalom közel 60%-kal mutatott magasabb értéket.
A magyarországi utasok a társaság iránti bizalmát mutatja, hogy az értékesítés nagyobb részét kitevő, környező országokba szóló, kedvezményes, jellemzően néhány tízezer forint értékű utak és szállások mellett rendkívül kelendők voltak a különböző, több százezer, néha egymillió forintot is meghaladó értékű tengeri hajós körutak is. Az utazásszervező 2019-es szezonjában a legdrágább és egyben legtávolabbi út egy Ausztráliát és Új-Zélandot is magában foglaló tengeri körutazás volt, amely szintén megtalálta utazóközönségét. Mindezek következtében nőtt az egy utasra jutó foglalások átlagára: az elmúlt 11 hónapban bő 10%-kal emelkedett ez az érték.
Változó foglalási szokások
A vállalat változó fogyasztói trendeket tapasztal mind a nyári, mind a síszezon alatti utaknál, a magyar utasok a last minute ajánlatok helyett egyre inkább az „early bird” ajánlatokat keresik, és hónapokkal előre terveznek. Az utazók zöme az autóval is könnyen elérhető desztinációkat részesíti előnyben, de rendkívüli mértékben fejlődik a tengeri utazások szegmense is. A telefonos ügyfélszolgálat adatai alapján a vállalat ügyfelei kiemelt figyelmet fordítanak a megbízhatóságra – ha befizetik az utat, a biztos hazajutás megnyugtató tudatában szeretnének útra kelni.
Ausztria a legnépszerűbb, feljövőben a hajós körutak
A szolgáltatást nyújtó osztrák Eurotours tapasztalata szerint a nyári foglalásoknál a horvát és olasz tengerparti nyaralások mellett a belföldi és a hajós körutak lettek a legnépszerűbbek: ez utóbbiak közül a magyar utazók a mediterrán hajós körutakat választják a leggyakrabban. Az Aldi Utazás célországai közül még mindig Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalás ide érkezik. Elsősorban az osztrák síutak és városnézős programok kedveltek, vagyis Bécs és Salzburg a leglátogatottabbak, de Karintia és Stájerország szintén felkapott a magyarok körében. Ausztria mögött második helyen – holtversenyben – következik Horvátország és Olaszország, majd a belföldi utak jönnek: a harmadik legtöbb foglalás már Magyarországra érkezik. Kedveltek a wellness hotelek, illetve feljövőben van a Balaton. Negyedikként – a foglalások közel 7%-ával – a szlovéniai utakra foglalnak legtöbben az utaztató vevői közül, és ötödik helyre jöttek fel a különféle hajós körutak.
Duplázódtak az előfoglalások
A 2020-as szezonra kétszer annyi előfoglalást regisztrált a vállalat, mint egy évvel korábban. A beérkező előfoglalások esetében immár közel 80%-kal magasabb az egy utasra jutó foglalások átlagára – vagyis a drágább utakat már idén lefoglalják a magyar utasok. Jövőre a vállalat még több magyar nyelvű körutat tervez beépíteni kínálatába, köztük az Egyesült Arab Emirátusokba (Dubaiba és Abu Dhabiba), Törökországba, Izraelbe és Jordániába, Kínába, Thaiföldre, Vietnámba, Kambodzsába és Kubába.
Évente átlagosan 10 000 utas
Ugyancsak a bizalmat mutatja, hogy alig több mint két év alatt mintegy 20 000 utas választott a vállalat által online kínált utazások és szállások közül. Szintén a vásárlói elkötelezettség és rugalmasság jele, hogy a társaság bécsi indulású útjait is előszeretettel választják a vásárlók.